النقاش الجاد للنقاش الجاد بالمواضيع

لمسه مصرية (الاسرة السعيدة)


ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة

للنقاش الجاد بالمواضيع


شجرة الإعجاب20إعجاب

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-10-2019, 10:46 PM   #1
(كاتبة)


الصورة الرمزية سحرالقلوب
سحرالقلوب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2153
 تاريخ التسجيل :  Jan 2013
 العمر : 51
 المشاركات : 13,791 [ + ]
 التقييم :  13596
تلقيت إعجاب : 2417
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 اوسمتي
العطاء وسام الحصريات الحضور المتميز 
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة




.

لو قعدت مع ناس حلوة فرفوشة و نعنوشة تلآقى نفسك مبسوط و روحك خفيفة كدة و حلوة
بس بعد كام ساعة لو فى حاجه مضايقاك بترجع تانى تعيش جواها و بتنسى الوقت الحلو أللى قضيته معاهم
تعرفوا آكتر ناس ممكن تاخدوا منهم طاقة إيجابية بجد تستمر بالايام و يمكن كمان تكون سبب انكم تاخدوا قرارات مهمة و صح فى حياتكم الناس أللى عندها ابتلاءات كبيرة و صعبة و تلاقيهم راضيين و حامدين ربنا و بيشكروه كمان على نعمته عليهم
الناس دى موجودة كتير حوالينا بس ساعات بنخاف نقرب منهم
بنخاف من زعلنا عليهم أو بنخاف لأننا بنتخيل إنهم مصدر طاقة سلبية
و إحنا اللى فينا مكفينا
الناس دى اكتشاف بجد الناس دى ربنا جعلهم سبب لامداد البشر حواليهم بالقوة و الجلد و الصبر بالتحدى للصعب
بمحاوله الوصول الحلم مهما تخيلنا إنه بعيد و يمكن مستحيل
الابتلاءات بتيجى للبشر أللى ربنا خلى روحهم شفافة و كلها ايمان علشانا إحنا 🤗الناس دى بإذن ربها من الفائزين دنيا و آخرة
فايزين فى الدنيا بالرضا أللى صعب قوى البشر العادية و يمكن المرفهه توصله و فايزين فى الآخرة بثواب الصبر و بأنهم كانوا مصدر طاقة إيجابية و الهام لكل اللى قرب منهم سبحانك ياربى
من محنتهم بنأخذ منحتنا




llk jHo` 'hrj; hgYd[hfdm fhgpdhm



 
 توقيع : سحرالقلوب





رد مع اقتباس
قديم 24-10-2019, 10:08 AM   #2
( كاتبة)


الصورة الرمزية نور الهدايه
نور الهدايه غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1245
 تاريخ التسجيل :  Apr 2012
 العمر : 35
 المشاركات : 4,134 [ + ]
 التقييم :  3784
تلقيت إعجاب : 825
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : Blueviolet

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



نسأل الله ان يعين كل مبتلى على ابتلاؤه ...بالفعل استاذتى ...فاصحاب العزيمه القويه
يستطيعوا ان يتغلبو على مصاعب الحياة ويمنحو من حولهم طاقه ايحابيه ليواصلوا الطريق

تحيه بروعه قلمك استاذنى واختى الغاليه


 
مواضيع : نور الهدايه



رد مع اقتباس
قديم 24-10-2019, 11:06 AM   #3
(كاتبة)


الصورة الرمزية سحرالقلوب
سحرالقلوب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2153
 تاريخ التسجيل :  Jan 2013
 العمر : 51
 المشاركات : 13,791 [ + ]
 التقييم :  13596
تلقيت إعجاب : 2417
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور الهدايه مشاهدة المشاركة
نسأل الله ان يعين كل مبتلى على ابتلاؤه ...بالفعل استاذتى ...فاصحاب العزيمه القويه
يستطيعوا ان يتغلبو على مصاعب الحياة ويمنحو من حولهم طاقه ايحابيه ليواصلوا الطريق

تحيه بروعه قلمك استاذنى واختى الغاليه
فعلا يا غاليتي
وهنا عندما نرى أصحاب المصاعب وقوتهم
نقول المثل
" من شاف مصاعب غيره هانت عليه مصاعبه"
وبذلك يمنحونا القوة.
ونستصغر مشاكلنا ونقول الحمد الله الذي عافانا مما ابتلى به غيرنا
شكرا لمرورك الجميل كجمال روحك وقلبك


 
الرجل الغريب معجبين بهذا.


رد مع اقتباس
قديم 24-10-2019, 11:26 AM   #4


الصورة الرمزية الاسكندراني
الاسكندراني متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2143
 تاريخ التسجيل :  Dec 2012
 العمر : 63
 المشاركات : 16,753 [ + ]
 التقييم :  3943
تلقيت إعجاب : 198
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : Blueviolet
افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



نسأل الله ان يعين كل مبتلى على ابتلاؤه


 


رد مع اقتباس
قديم 24-10-2019, 04:07 PM   #5
(كاتبة)


الصورة الرمزية سحرالقلوب
سحرالقلوب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2153
 تاريخ التسجيل :  Jan 2013
 العمر : 51
 المشاركات : 13,791 [ + ]
 التقييم :  13596
تلقيت إعجاب : 2417
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاسكندراني مشاهدة المشاركة
نسأل الله ان يعين كل مبتلى على ابتلاؤه
يارب اللهم امين


 


رد مع اقتباس
قديم 03-11-2019, 06:03 AM   #6
( كاتبة)


الصورة الرمزية دلال محمد [ شروق ]
دلال محمد [ شروق ] غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 167
 تاريخ التسجيل :  Mar 2011
 المشاركات : 27,374 [ + ]
 التقييم :  21438
تلقيت إعجاب : 10519
 الدولهـ
Saudi Arabia
 الجنس ~
Female
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : Deeppink

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



طبعاً حالات البشر ياللي هم عليها تأثر على الآخرين سواء بالسلبي أو الإيجابي
البعض يابراديس مهنتهم أنهم شكايين وبكايين حتى لو مافيهم حاجة
بس يهولوا الأمور
هؤلاء الأفضل مانجالسهم
لأن بصراحة مو ناقصنا سلبية
طبعاً المفروض نتقبل الهموم ونجزم أن كل شيء من الله ليمتحن صبرنا
ربنا يفرجها على كل مهموم
موضوع رائع
مشكورة غاليتي


 
الرجل الغريب معجبين بهذا.
 توقيع : دلال محمد [ شروق ]


التعديل الأخير تم بواسطة دلال محمد [ شروق ] ; 03-11-2019 الساعة 06:11 AM

رد مع اقتباس
قديم 03-11-2019, 10:07 AM   #7
(كاتبة)


الصورة الرمزية سحرالقلوب
سحرالقلوب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2153
 تاريخ التسجيل :  Jan 2013
 العمر : 51
 المشاركات : 13,791 [ + ]
 التقييم :  13596
تلقيت إعجاب : 2417
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلال محمد [ شروق ] مشاهدة المشاركة
طبعاً حالات البشر ياللي هم عليها تأثر على الآخرين سواء بالسلبي أو الإيجابي
البعض يابراديس مهنتهم أنهم شكايين وبكايين حتى لو مافيهم حاجة
بس يهولوا الأمور
هؤلاء الأفضل مانجالسهم
لأن بصراحة مو ناقصنا سلبية
طبعاً المفروض نتقبل الهموم ونجزم أن كل شيء من الله ليمتحن صبرنا
ربنا يفرجها على كل مهموم
موضوع رائع
مشكورة غاليتي
.

صحيح فعلا
صدقتي الغالية شروق
الناس اللي تعطيك شحنة إيجابية
افضل كثير
ربنا يفرج كُرٙب الناس
سعدت بالمرور




 
الرجل الغريب معجبين بهذا.


رد مع اقتباس
قديم 04-11-2019, 02:57 PM   #8


الصورة الرمزية محمدرجب مهدية
محمدرجب مهدية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  Mar 2011
 المشاركات : 17,391 [ + ]
 التقييم :  12733
تلقيت إعجاب : 516
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



بالماضي كنت اكتسب الفرحة ممن هم حولي
وينتابني الحزن لحزنهم
هم مصدر التغير المزاجي عندي
والآن اكتشفت انهم كانوا كذبه مجرد اجساد خاوية
لم اجني منهم الا كل نذالة وندم علي تلك المساحة
التي خصصتها لهم القريب اصبح بعيد
والمحب اصبح عدو والصديق اصبح خائن
منشورك جميل ولكن كالعادة جماله لا يتجاوز الصفحة
بالواقع نجد أُناس مختلفين
تحيه إجلال واحترام لقلمك


 
 توقيع : محمدرجب مهدية


الصديق الحقيقي هو من يؤمن بك وقتما تشك بنفسك
وليس من يشك فيك حينما يصدقكك الاخرون
اعذروني فأنا أحب هذا الرجل




رد مع اقتباس
قديم 04-11-2019, 04:16 PM   #9
(كاتب)


الصورة الرمزية الرجل الغريب
الرجل الغريب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 4567
 تاريخ التسجيل :  Aug 2015
 المشاركات : 8,760 [ + ]
 التقييم :  6510
تلقيت إعجاب : 7005
 الدولهـ
Morocco
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Black

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



اخذ طاقتي من جمال الحياة.....
أحاول أن أعيشها بما يرضي الله....
اما البشر ....طوب وحجر ...تأثر فيهم الأرصاد الجوية...

مع شكري لأختنا سحر على الاختيار الجميل
سلام وتحية


 


رد مع اقتباس
قديم 04-11-2019, 05:00 PM   #10
(كاتبة)


الصورة الرمزية سحرالقلوب
سحرالقلوب متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2153
 تاريخ التسجيل :  Jan 2013
 العمر : 51
 المشاركات : 13,791 [ + ]
 التقييم :  13596
تلقيت إعجاب : 2417
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: ممن تأخذ طاقتك الإيجابية بالحياة



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدرجب مهدية مشاهدة المشاركة
بالماضي كنت اكتسب الفرحة ممن هم حولي
وينتابني الحزن لحزنهم
هم مصدر التغير المزاجي عندي
والآن اكتشفت انهم كانوا كذبه مجرد اجساد خاوية
لم اجني منهم الا كل نذالة وندم علي تلك المساحة
التي خصصتها لهم القريب اصبح بعيد
والمحب اصبح عدو والصديق اصبح خائن
منشورك جميل ولكن كالعادة جماله لا يتجاوز الصفحة
بالواقع نجد أُناس مختلفين
تحيه إجلال واحترام لقلمك
.
حضرتك تصف شخصية تتأثر بمن حولها
وتلك شخصية قوية الاحساس ورائعة المشاعر
حزنت لاكتشافك أنهم اصدقاء مزيفون
لا تستمد منهم القوة وليسوا سند لك
بل جنيت منهم ندم ونذالة
واصبحوا عكس ما توقعت
اتمنى لك تصادف من يجلب لك الشعور الإيجابي بالحياة
وفعلا للاسف أصبحت الكلمات مجرد متصفحات
تقرء وتقلب الصفحة و نعيش واقع مختلف
سعدت بمرورك استاذنا الفاضل ابو عبدالله
احترامي وتقديري


 


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر


يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى الردود آخر مشاركة
الإيجابية تسبب السعادة دلال محمد [ شروق ] المواضيع العامة 16 21-11-2016 09:52 PM
تخلص من طاقتك السلبية وارفع من طاقتك الإيجابية سحرالقلوب تطوير الذات والتنمية البشرية 3 24-10-2013 02:02 PM
كتاب فجر طاقتك الكامنة في الاوقات الصعبة (اهداء لمومو) Wael Gameel قسم الاقتصاد والمحاسبة المالية وبرامج الاكسيل 7 12-11-2012 03:02 PM
فجر طاقتك الكامنة جيلان تطوير الذات والتنمية البشرية 4 11-10-2012 10:24 AM
لا تأخذ برأى النساء ERAGON المواضيع العامة 5 19-04-2011 04:28 PM



هذا الموقع يتسخدم منتجات Weblanca.com
new notificatio by 9adq_ala7sas
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي لمسه مصرية ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)

لمسه مصريه

 
 

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.