الخواطر والشعر المسبق الخواطر والنثر_الشعر العامي كل ما تم نشره بقلم الاعضاء ولا يسمح باي موضوع منقول

لمسه مصرية (الاسرة السعيدة)


دواره يا دنيا دواره

كل ما تم نشره بقلم الاعضاء ولا يسمح باي موضوع منقول


موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-05-2011, 02:49 PM   #1
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي دواره يا دنيا دواره



دنيا, دواره

على بركة الله اغنى موال
===========

صدق اللىقال العشق
فوقالجبين مكتوب
حكم عليناالهوى
نعشق سواوندوب
ونحب منغير ما نقول
ونكتب عنالوعد والمقسوم
ولى انكتبمفيش منه هروب
حاير ما بين عيون وقلوب




اعمل ايه ارد انا
============

دواره يا دنيا دواره

الناس مشغوله والعقول محتاره

بين لقمه حاف وبين همسة ملامه

الكل يجرى عاوز يبنى

يرفع سلام والقلب يغنى

وناس بتهدم سرم بتردم

عاوزه الخراب يعشش فساد

والكل ينهب والضلمه تحكم
طريق طويل

واخشى علينا ضياع عيالنا
الذئاب بتشغى جوه الصحارى

ظلام يلفلف خيوطه بدرى

قبل ما يجى قائد همام



دواره يا دنيا دواره

غريب انا مليش رفيق

الف دوار ارض الحبيب

والكل نايم محتاج طبيب

الغربه مره حنضل وحرقه

الغريب ليس غريب الدار

الوحده غربه

ولو فى نفس الدار

الضلمه وحشه

ولو بين الازهار

تعمى البصر

لكن للبصيره انوار

بنيه صادقه نعدى البحار

قلوب كدابه تشعلل نار

يبقى الغربه هى غربة الاسوار




],hvi dh ]kdh



 


قديم 15-05-2011, 03:04 PM   #2


الصورة الرمزية محمدرجب مهدية
محمدرجب مهدية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  Mar 2011
 المشاركات : 17,349 [ + ]
 التقييم :  12552
تلقيت إعجاب : 488
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



دوارة الدنيا دوارة

كلمات من نابع القلب

تخرج من واقع الحياة

راقية كلماتك سيدي لك مني ارق التحية

وتمنياتي برقيق الكلمات دائما

مودتي


 
 توقيع : محمدرجب مهدية


الصديق الحقيقي هو من يؤمن بك وقتما تشك بنفسك
وليس من يشك فيك حينما يصدقكك الاخرون
اعذروني فأنا أحب هذا الرجل



التعديل الأخير تم بواسطة المنسية ; 16-05-2011 الساعة 11:06 PM

قديم 15-05-2011, 07:01 PM   #3
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



بسم الله الرحمن الرحيم
===============================
الى الاخ الفاضل محمد رجب
الى الاخت الفاضله شهرزاد
الى جميع المشرفين المحترمين
الى جميع الاعضاء
==========
لكم منى كل التقدير والاحترام
وانتم فعلا خير البشر واصدق الناس المحترمين
ولكم باع كبير فى الشعر والخواطر
ومنتداكم الموقر افضل منتدى بين المنتديات
==============
وجميع شروطكم على العين والراس
وكل تعليماتكم صحيحه وعين العقل
ولكن اعذرونى وسامحونى
لاننى لما اكتب بكتب على طبيعتى
عندى شىء من الحريه
واخد الدنيا ببساطه معنديش كنتروال
===========
لكن انسان محترم اعرف العيب
وعلى خلق ولم يوجه ليه تنبيه قبل ذلك
فى اى منتدى
اكتبوا اسمى تجدوه فى اى منتدى
لكن اكون محاصر ومقيد ومش واخد حريتى
ولو كتبت رد مرتين لاى عضو الدنيا تقوم

افرض عجبنى كلامه وعاوز اعمل تيوتو معاه
فى الرد ممنوع طيب ليه
انتم عاوزين رد تقليدى
انا ما بعرفش
على العموم اتشرفت بمعرفتك

احسن ناس واحسن صحبه
معلش تعبتكم معايا


 


قديم 16-05-2011, 11:13 PM   #4


الصورة الرمزية محمدرجب مهدية
محمدرجب مهدية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  Mar 2011
 المشاركات : 17,349 [ + ]
 التقييم :  12552
تلقيت إعجاب : 488
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



ولا تعبناك ولا حاجة اخي

لو حضرتك قرات قوانين القسم

هتعرف اننا مانعين الدويتوهات مع اي عضو وعضوة

واظن في قانون اي منتدي لا يحق الرد الا مرة واحدة

اما عن المجاراه والحاجات دي معلش اخي

اعتبرنا متخلفين ورجعيين

سامحني متمسكين بمنعها

ونحن لن نبحث عنك فانت قلم مهذب

ولن نرميك بسوء

اتمني لك كل خير

تحياتي لك


 


قديم 18-05-2011, 01:40 AM   #5
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



الى الاخ الفاضل محمد
===============
لك منى كل التقدير والاحترام

لاسلوبك الرقيق واخساسك الرقيق

وعجبنى ردك واحترمت ما فيه

واليوم جئت كتبت ردود عشان

اوضح انى لست غير اخ لكم

اتمنى لكم كل الحب والاحترام
وتلك العباره من شخصك النبيل

لها عندى كل الاحترام والتقدير
=================
اما عن المجاراه والحاجات دي معلش اخي

اعتبرنا متخلفين ورجعيين

سامحني متمسكين بمنعها

ونحن لن نبحث عنك


 


قديم 18-05-2011, 02:13 AM   #6


الصورة الرمزية انثى شرقية
انثى شرقية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 106
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 1,923 [ + ]
 التقييم :  268
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : Darkgray
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



ولو اني مش فاهمة حاجة

لكن احب احيي كاتب الكلمات

واقوله بجد اشكرك لروعة كتابتك الرقيقة

وسلامو عليكوم قبل الضرب ما يشتغل

^^


 
 توقيع : انثى شرقية




قد لآ أكون مميزه.. ولآ أكون مشهوره..
ولآ أملك شيئا من تناسق الحروف وترتيبهـا…
لكنني أثق بأنني قد أملك أمرا أو شيئا ما .. لآ يمٍلكه الآخرون..


قديم 18-05-2011, 02:20 AM   #7


الصورة الرمزية محمدرجب مهدية
محمدرجب مهدية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  Mar 2011
 المشاركات : 17,349 [ + ]
 التقييم :  12552
تلقيت إعجاب : 488
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Cadetblue

اوسمتي

افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



الي الاخ الجميل زين العابدين

اشكرك لتفهمك غلاي

لكنك عملت فوتوشوب للكلام

لانك قصصت بقية الجملة مثلما القائل

لا تقربوا الصلاة ولم يكمل وانتم سكاري

الجملة كاملة


ونحن لن نبحث عنك فانت قلم مهذب


ردا علي كلامك ابحثوا عني
ومعناها هو التأكيد علي إنك شخصية محترمة وراقية ومعروفة

فلا تقص الكلام سيدي فانا مصمم لوحات

وعن تواجدك وردك اعلم جيدا انك جبل والمثل يقول

ما يهزك ريح يالهجبل

وما اظنك راح تفرط في ناس احترموك لمجرد اختلاف في وجهات الرأي

ولو بدر مني شئ لشخصك تعتبره تهم او شدة

فاعتذر لك

لكن عن ما تم بالموضوع

صحيح مئة بالمئة

لك حبي

@!!!!


 


قديم 21-05-2011, 12:13 AM   #8
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



الى شاعرنا الكبير محمد رجب
===========
بحب الاغيك ده من محبتى
عاوز انسيك شقاوتى ومحنتى
انا بحب اكتب موال عن شكوتى
شف لى قاضى يحكم فى قضيتى
عاشق ولهان حيرا عطشان
لف البلاد وركب البحار
مش لاقى عش يأوى مهجتى
انا ح اظل اكتب حكايتى
وارد على شكوتى


 


قديم 21-05-2011, 12:17 AM   #9
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



يا زين العابدين
===========
انت حيرتنى معاك خلتنى اعشق هواك
وادوب فى لقاك وانتظر نظرة من رضاك
قالو لى ابعدى عنه ده شاعر ولهان للعشق عطشان
كل قصيده عنده هى انثى فى خياله
يبنى لها قصرا ويمارس طقوس غرامه
يهدهد الافكار
ويغذى انات القلب الولهان
ويزرع رايات الغرام بكل زوايا المكان
ويصارع تنين الاشتياق
ولا يرضى الا بساحة للقتال
بين انات واهات وودفء الاحضان
ابعدى ابعدى لو خايف اهجرى
================


 


قديم 21-05-2011, 12:19 AM   #10
ينتظر التفعيل بالبريد


الصورة الرمزية zeanalabden
zeanalabden غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 122
 تاريخ التسجيل :  May 2011
 المشاركات : 705 [ + ]
 التقييم :  114
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: دواره يا دنيا دواره



لكن البعاد قاسى على القلب
البعاد ظلم من الحبيب للحبيب
البعاد يقطع حبل الوصال
ويترك الظنون مرتع للسباق
وقد نفترق على تركيبة الاوهام
فالبعاد لا ياتى مع الحبيب
بل يتركه قبل النحيب
وانا كتبت عن الهجر والبعاد
حكم عليه الزمان
============
حكم علينـــــــا الزمان
نعيش العمر متحيـــــر
بين شوق اتمنــــــاه
يبعنى ليه ويضـــرر
اشترى منه رضــــــاه
لما الجفا يتكـــــرر


 


موضوع مغلق

مواقع النشر

الكلمات الدليلية
دنيا, دواره


يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى الردود آخر مشاركة
غريبة يا دنيا السيف الخواطر والشعر المسبق الخواطر والنثر_الشعر العامي 0 30-01-2016 10:09 AM
غريبة يا دنيا سحرالقلوب المواضيع العامة 3 16-03-2015 10:45 PM
زعلان منك يا دنيا رامي الشافعي الفضفضه 2 10-09-2014 02:38 AM
من انا يا دنيا حلم العمر ابداعات الاعضاء الحصرية_الخواطر والنثر_الشعر العامي_(بقلم الاعضاء) 18 12-01-2014 01:42 AM



هذا الموقع يتسخدم منتجات Weblanca.com
new notificatio by 9adq_ala7sas
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي لمسه مصرية ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)

لمسه مصريه

 
 

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.